Tuesday, December 8, 2009

_satu permulaan_

uhm...
agak lme sudah aku xmngemaskini blog nyh..
eheh..lame k??
wush..
lame la kott..
bagi aku..
setelah berhempas pulas tyme cuti ary 2..
jap2..pe yg aku hempas pulas kn?
ntah..

kay...
sem baru..
smua baru..
subjek pn baru..
blik baru..
perasaan??
pun same..

jap..
aku stuck..
xtau nk tulih hape...manyak gak lam pale otak nyh..
:
:
:
:
:
kay...
sirius ye..
emosi xstabil skang..
banyak berfikir barangkali..
ntah...banyak yg berubah..
banyak..
aku..
org laen..
pkara2...
banyak..
atau mungkin hanya aku yg merasa begitu..
cepat tersentuh jua terasa..
sekali lagi..
hati perlu kuat ye nadia..
ape yg dtg 2 ujian..
smua nya ujian..
nikmat ujian..
susah pun ujian..
jadi..
bergantung pada diri..
cemana nk handle..
nak taknak..
kne hadapi..
perlu positif+laju berfikir..

kadang-kadang..
aku berfikir sejenak..
dlm 2 3 ary ny jugak..
ade sebab Allah bagi kawan..
dan ade sebab Allah letakkan aku sorg2..
smuanye ade sebab..

masa berubah..dunia berubah..juga manusia..jua berubah..aku??kne la berubah..
jadi padi..berubah...tapi tunduk..kata mama..tunduk pada siapa??
tunduk pada Dia lah...bukan tunduk2 tym bejalan k hape..
tunduk pada Dia..yang satu...
tunduk dgn serendah2 hati dan sehina2 nye...

apabila brlaku sesuatu yg kte kurang selesa..
cepat2 terbalikkan keadaan..
mksudnye..
positif kn keadaan 2..
berbaik sgka..
terutama dgn Dia..
Dia maha Tahu ape yg kita xtahu..
Dia maha Tahu ape yg kite perlu..

sabar..
kunci utama hati..
sabar..
penghias jiwa..
aku xleh lame dlm kdaan ny..
ye..betul..
aku mencari2..
dlm mse yg sme..
aku cuba positif kn diri..
klu dpt tgok..
dh agk banyak la ion2 positif lam pale otak nyh...
kne tmbhkn lagi..

smua bnda..
ny ilmu..
nk knal diri...
knal diri baru knal Dia...
makrifat kata ayah...
huhu..
rindu ayah..
:(
mode : sedih

x2..
cheer up nadia!!
chill tahuuu!!!
humhum..
owkay..

klu lah semudah itu..
alah..
mmg mudah pon..
tuka je mode dlm pale otak ko tuh..
akal kata nak..
hati pun kne selaras..
baru menjadi..

takes tyme nadia..
xpe..
sabar ye..
pjuk diri...
sabar..
tabah..
kuat..
chaiyok!!!!!!!!
uhm!!!
insyaAllah..

nadia=seteguh karang..
semangat tuk diri sendiri...huuuuu...pelik je...

nak pantun sket..
uhm2..
banyak lah orang menanam rumput..
saya seorang menanam padi..
banyak lah orang karam di laut..
saya seorang karam di hati...



2 comments:

  1. akakk!
    be strong.
    dont easily give up kay!
    perubahan.. biasakan.
    ingat! kami ada.
    Dia juga selalu ada.
    untuk kamu.
    jadi usah risau!

    p/s: ya Allah, please give kak nadia strength. aku mahu dia kuat! ;DD

    ReplyDelete
  2. tanx kmu :) ameen...humhum..moga aku kuat dik..

    ReplyDelete