Wednesday, July 6, 2011

love is in the air.

salam
:
:
bismillah
Align Center:
:
love is in the air..the most suitable title for this post i guess..
hamdan lillah...segala syukur dan puji aku hanya untuk Dia..selalu dan insyaAllah selamanya..
tahu kenape tibe-tibe "love is in the air" menjadi tajuk entri kali ini?haha..
*bajet cam ade la org bace blog aku..keyyhh..xpe..xpe..
:
:
i feel so blessed by the love of the people around me..
aku perasan arr satu bende..yang aku rase aku je yang bute xnampak selame ni..
ni memang penemuan dan keajaiban yang gile walaweyhhh la aku cakap...
*bahase ini sesungguhnye telah dipengaruhi dengan banyak oleh satu belog yang sangat best tahap gaban!
:
:
"
sesungguhnya setiap udara yang di hela pada tiap saat..itu tanda Allah kasih dan cinta kan kita.."

"dan begitu jua dengan orang-orang sekeliling kita yang begitu menyayangi dan menyenangi kehadiran kita...tandanya cinta Allah pada kita..dan Dia lah yang menurunkan dan menghidupkan setiap cinta dalam hati manusia.."
:
:
pehhh..cam madah lak aku...wahaha...dan hakikat yang sebenarnya...kasih ngan sayang yg ade lam jiwe, hati bahkan lam kepale kite ni...semuanya
WAJIB disandarkan pada Dia...ha...aku xde la cam bijak pandai sangat nak sertakan dalil-dalil qat`ie atau zanni yang menunjukkan kita WAJIB sandarkan segala cinta kita pada Allah...tapi.............lau ikut logik akal la kan....Dia yang cipta kita...Dia yang bagi kita hidup..bagi nyawa...ha...siap bina dunia alam semesta yang indah lagi bergaya tahap walaweyh yang xmampu ditaksir dan ditafsir dek akal ni....jadi...semua yang kita rasa...Dia yang punye....haaaaa...tu point aku....nampak x?nampak x?
:
:
"Dia menciptakan manusia dari tanah kering seperti tembikar"
[14:55]

"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan"
[16:55]

"Wahai golongan jin dan manusia!Jika kamu sanggup menembus (melintasi) penjuru langit dan bumi, maka tembuslah.Kamu tidak akan mampu menembusnya kecuali dengan kekuatan (dari Allah)."
[33:55]
:
:
jadi..ape kate mulai dari saat ni la kan...kite same-same
letak Allah sebagai sandaran kite lam ape jue la yang kite buat..xde la susa sangat ponn..cume mind setting kene betul la......*peringatan untuk diri sendiri...hueeehhhh :))
:
:
owkeyyyhh!till then...take care olzz..
:
:
Ya Allah...istiqamahkan lah aku...sabarkan aku..kuatkan aku ya Allah..ameen
:
:
............

No comments:

Post a Comment