Wednesday, December 2, 2009

_berlalu penantian_

sudah...

berlalu sudah sebuah penantian yg mnyesakkan..
pelbagai tanggapan jua sudah mati..
yg ada kini..
kebenaran cuma..
yg terbuntang di depan mata..

yg digusarkan telah pun dperjelas..
yg digelisahkan telah pun dperlihat..
yg tinggal hanya rasa..

ya Tuhan..
aku..
syukur..
alhamdulillah..
pujian hanya untukMu..
sgguh...
aku harap syukur itu ikhlas dari jiwa..

result..
dh dpt check td..
menukar segala ketidakwarasan fikiran..
jadi..
rasional..

syukur harus ada...
terima kasih jua harus ada..
redha...
disemai bersama..
agar yg diperoleh..
dilihat sebagai rahmat darinya DIA..

tapi..
aku..
xmahu menipu..
ada secebis rasa indah..
ditambah rasa sedih..
penyesalan..
diratapi sebentar cuma..

Allah..
mahu aku terus terusan usaha..
jangan cepat mengalah..
kata hati mahu jadi srikandi..
srikandi..hati harus kuat..
tabah..
teguh..
seteguh karang..

ya..
aku dah usaha..
telah aku semai tanaman2 study ku dgn baja2 usaha dan keringat..
jadi..
harusnya..
syukur tahu..
yang dituai setimpal dgn yg disemai..
dan hasilnya sudah meningkat..
harus bangga dgn pencapaian diri..
tp..berpada lah..
jangan timbul syirik khafi..
berpada...

jadi..
persoalan nya..
apa yg perlu dilakukan??

aha..
usah ditoleh ke belakang lagi..
ya...merenung sejarah itu perlu..
tp..
untuk seketika cuma..
harus tahu had nya..
harus bingkas bangkit..
harus terus sedar..
harus terus mendongak..
menongkah arus hadapan..

bekalan?
ya..
bekalan..perlu dipersiapkan..
tapi jangan gopoh..
jangan gelojoh..
ingat..
perancangan itu penting..
mcm dlm TW..
strategic planning..
wink2*..
hee..

perlahan-lahan..
ambil iktibar dr yg lalu..
buka langkah yg baru..
jua..
diiringi doa..
kirim dan titipkan..
pada EMPUNYA SEGALA..
RABB YG SATU..
DIA..
MAHA BERKUASA ATAS SESUATU..
ditetapkan jadi..
maka jadilah...

uhm....
ya...
owkay..
aku..
semat sendiri nasihat jua semangat ini..
pada DIA ku harap segala..
moga dipermudahkan..

sungguh..sungguh..
aku syukur tahu..
DIA masih kurnia peluang buat aku..
perbaiki lagi...
ape yg perlu..

dgn kata yg lbih berperisa..
chaiyok!chaiyok!
go nadia!
teruskan berlari!
andai terjatuh..
bangkit kembali!!

jadi..........
teruskan sahaja langkahmu..
jangan terhenti..
itu ilmu...
tidak kenal erti lelah..
kena tahu syukur..
kena tahu usaha..
bukan jadi anak manja..
kena utuh semangat..
ya..
itu jua ilmu yg Allah sertakan..

huihui~
mama n ayah..
juga sumber kekuatan aku..
sungguh..
mereka lah di belakangku..
tidak sekali2 mencela..
malah beri galakan..
terkadang menegur..
alhamdulillah..
buatMU ya Tuhan..
kata ayah..
"yang penting buat yang terbaik..usaha yang terbaik..insyaAllah..hasilnya akan jadi terbaik"
insyaAllah..
ku pegang kata2 ayah..
insyaAllah..

uhm...
kay..kay..
cukupkan?
insyaAllah..
bahan-bahan tuk semangat kita cari lagi...
baja usaha kena tambah lagi..
and...
tambah sekali kualiti nya..
kacuk2 kan perancangan masa dan pengurusan diri+hati+emosi+rohani..

then..kita tanam lagi...
and semai lagi..
tuai lagi..
moga2 hasilnya nanti makin bertambah...
tapi...

harus redha+kuat+sabar+cekal...
DIA pengatur TERbaik...

insyaAllah..

::Tuhan bekerja dalam rahsia...kerja Tuhan siapa tahu::
ahaks!!



No comments:

Post a Comment