Sunday, November 29, 2009

apa itu cinta....

sungguh..manusia sering d uji persoalan begini.. antara sedar atau tidak... termasuk lah aku..
2 3 minggu yg sudah..
aku brdepan mslh hati dn perasaan..
yg ku kira gile kronik arr..
mau haru hidup semingguu..
knp??
sbb..xtau n buntu...

sgguh...aku buntu...
aku xtau ape harus aku buat..n fikir..
n xtau cane nk handle...
straigth away..
i asked my kakak2..
yg ku rsa aku percaya..
yg aku sayang..

they were shocked 2 hear those things..
tp..shocked2 dorg..dorg cool..
xmcm aku..
gelabah..panik xmemasal..

lantas..kami berbincang..
ala2 org dewasa..
sgguh..
tika itu..
aku sedar..aku da mkin besa..
i mean mningkt umurnya..
tidak kaya anak2 kecil..
lari2 larian...
ini hal besar..kate sorg kakak aku 2..

aku mendengar..
tiap bait bicara dan nasihat kedua2 kakak2 ku itu..
aku percaya...tiap bait bicara mereka..
adalah cetusan rasa dari Dia..
secara xlansung untuk aku..
sgguh..aku d uji..

lalu....
aku kerjakan ape yg perlu..
berfikir..bertenang..mujur..
syukur..
punya teman dan rumate2 yg baekk dan memahami..
tnpe byk soal mreka mndgar masalah aku..
kekadang wat lawak antarabgsa..
berderai gelak tawa..

ya Rabbi..
trsedar...
slama nyh aku lalai..
lupe amat...
skang...
bu mrangkak..
cari Dia..

itu fitrah...
Allah uji..
sgar kita kembali..
merayu dan meminta..
sdar kehinaan seorang hamba..

berbalik soal hati...
aku berada d persimpangan..
lantas ku tanya kakak ku..

katenye pnuh yakin..
"nadia,put ur trust in Allah...coz He knows d best 4 u..Dia xpenah silap dlm percaturanNya"

ya..
Dia xpenah silap..
itu hakikat..
lalu...aku bersandar..
mula berpegang kembali..
mula mencari2 Dia..
kasih Dia..
sayang Dia..

sgguh..aku lemah...tanpa Dia..
Allah..kuatkan aku...
aku buat kputusan...
biarlah....
biar masa je yg tntu..
biar Dia yg atur..
kerja tuhan siape tahu..
"bait2 Teh Sofia dlm Tggu Teduh Dulu"
ya..
biarlah..
biarlah..
aku bersandar..
aku berserah..

moga hatiku teguh..
seteguh karang..

buat kakak2ku....buat teman ku..buat rumate2 tmpt aku mnumpang...time kaseyh banyak2..syukur..aku punya kamu..kamu..kamu..kamu..kamu..
alhamdulillah~


No comments:

Post a Comment